THOMAS TIPSAR!

Support med fjärrstyrning.

Har du en Herber tillverkad 1999 eller senare så kan vi koppla upp oss mot din maskin via remote access som du initierar, vart du eller vi befinner oss i världen spelar mindre roll.

Vi har sedan många år besparat våra kunder värdefull produktionstid genom att supportera via nätet, ett härligt exempel är när en våra servicetekniker stannar sin bil utmed vägen, startar sin dator och kopplar upp sig mot kunden.

Med gemensamma krafter och kunskap kom produktionen igen efter några mindre omprogrammeringar och testkörningar, ja att kund och tekniker inte befann sig i samma land vid tillfället understryker kraften i att jobba med tekniken på smartaste sätt!

Här kommer några tips för att fjärrstyrningen ska gå så smidigt som möjligt:

  • Se till att maskinen har anslutning mot internet innan ni kontaktar Herber support, om Team Viewer används skall klienten visa ett ID nummer och lösenord
  • Ha gärna en kontaktperson vid maskinen.
  • Vid felsökning på distans underlättar det mycket om kontaktpersonen har möjlighet att använda videokonferensverktyg som Microsoft Teams eller FaceTime/Whatsapp.

// Thomas Karlsson
Herber Service Tekniker