Service & Support

Ni når oss på Service & Support bäst på följande sätt:
Service
Tel: +46 370 69 95 68
Mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Reservdelar
Tel: +46 370 69 95 69
Mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Vi tror att en god service och support hjälper er att uppnå en hög tillgänglighet på era bockmaskiner genom följande viktiga nyckelfunktioner:

TEKNISK SUPPORT
Vi tillhandahåller en supporttjänst där våra tekniker kan hjälpa till med teknisk support av olika slag. Vid behov av snabb hjälp på Era maskiner kan vi via telefon / modem/ internet ge er en första diagnos samt i många fall åtgärda och lösa problemet tillsammans med er personal.
Notera: Maskinen måste vara utrustad för fjärranslutning eller ansluten till internet.

QUICK SUPPORT (tidigare SPONDER)
Quick Support är en tjänst som gör att vi kan spegla din dator och därmed instruera och hjälpa dig aktivt.
Om ni är I behov av support, kontakta först vår Service & Support avdelning och se till att er maskin är ansluten till modem eller internet.

Efter att ni kontaktat oss på Supporten och en tekniker ska hjälpa Er, följ instruktionen.

Instruktion för Quick support:

  1. Klicka på länken ”Quick Support” och svara ja på eventuella frågor gällande installation.
  2. När du får upp anslutningen uppger du nummer och pinkod till teknikern som då kan ansluta till din dator. Ni ser nu samma sak på era skärmar och det är din skärm som visas.
  3. Efter avslutad support stängs anslutningen och komponenten tas bort, detta medför att teknikern kan ansluta en gång med ditt medgivande då du lämnar ut koderna.

Om du vill ha Quick Support igen måste proceduren upprepas.
Om du har mer frågor kring hur en anslutning skapas kan våra supporttekniker hjälpa dig med detta när du talar med dem.

AKUT SERVICE

Ibland inträffar oplanerade stopp som sätter oss som Er leverantör på prov. Att snabbt kunna finnas på plats då kunden har problem är något av det svåraste en service avdelning har att handskas med. Detta uppnås med hjälp av planering, flexibilitet och ett nära samarbete med er som kund.

ÅRLIGT FÖREBYGGANDE UNDERHÅLL
En avancerad produktionsutrustning behöver service- personal som kan sin sak. Dagens utrustningar producerar ofta i flera skift per dygn, då ökar kraven på förebyggande underhåll och service för att undvika oplanerade stopp. Vi tecknar gärna serviceavtal med Er som garanterar ett välplanerat förebyggande underhåll av Er utrustning.

UTBILDNINGAR
En produktions utrustning kan inte användas lika effektivt om inte personalen kan utnyttja den. Här kan utbildning inom olika områden öka, förenkla och optimera Er produktion. Vi kan erbjuda Er ett antal olika utbildningar med lite olika inriktningar tex. programmering, bockteknik mm. Våra utbildningar kan utföras hos Er som kund eller hos oss på Herber.